poniedziałek, 25 marca 2019

Ręcznie malowane

Cześć wszystkim. Dziś dla odmiany pokażę Wam jak można ożywić jednokolorowe, białe łóżeczko. Nie będzie szlifowania, czyszczenia i wygładzania. Cały motyw narysowałem ręcznie na froncie kupionego przed narodzinami synka łóżeczka. Zestaw narzędzi potrzebny do pracy? Ołówek, pędzel i kilka farb akrylowych.
Ale po kolei. W pierwszej kolejności należy poszukać lub samemu naszkicować na kartce papieru motyw jaki chcemy przenieść na malowany element. My z żoną wybraliśmy modny ostatnio wzór łowicki, a mianowicie coś takiego.

Dorzuciliśmy tylko imię naszego syna pod całym rysunkiem i tak powstał projekt. Samo wykonanie miało tak naprawdę dwa etapy. W pierwszym, musiałem naszkicować ołówkiem całość na wybranej części łóżeczka. Skorzystałem ze sprawdzonego sposobu i podzieliłem wydrukowany motyw na kwadraty. Następnie taką samą siatkę kwadratów narysowałem na łóżeczku, z tym że, zrobiłem ją proporcjonalnie większą aby obraz docelowy był znacznie większy i zajmował praktycznie całą powierzchnię frontu. Mając te dwie części gotowe, zacząłem przerysować kwadrat po kwadracie aż cały rysunek przeniosłem na łóżeczko. Imię synka naszkicowałem już ręcznie bez jakiejkolwiek pomocy.
Etap drugi to "tylko" wypełnienie całości farbami. "Tylko" bo wydawałoby się, że pójdzie szybko. Nic bardziej mylnego. Mozolna praca jaką trzeba było wykonać małym pędzelkiem zajęła mi chyba z 5 dni. Ale efekt końcowy wart był całej tej pracy i czasu włożonych w ten projekt.
W ten oto sposób białe, zwykłe łóżeczko nabrało kolorów i prezentuje się o niebo lepiej. Poniżej zamieszczam zdjęcie.




Do wykonania rysunku użyłem:
- Zestaw pędzli do farb akrylowych
- Zestaw farb akrylowych
- Ołówek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz